Jak skutecznie ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych?

Podróże liniami lotniczymi wielu osobom kojarzą się z godzinami spędzonymi na lotnisku, zagubionym bagażem, a nawet niespodzianką w postaci odmówienia wstępu na pokład z powodu sprzedaży zbyt dużej ilości biletów. Brzmi znajomo? Jeśli tak, nie powtarzaj słynnego „mówi się trudno”, lecz walcz o odszkodowanie od linii lotniczych, gdyż nie jest to ani kosztowne, ani trudne.

W jakich przypadkach możemy ubiegać się o odszkodowania lotnicze?

O odszkodowanie od linii lotniczych możemy ubiegać się w kilku przypadkach. Do najczęstszych należą zagubiony lub zniszczony bagaż oraz odwołany lub opóźniony lot. Odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje nam wtedy, gdy z winy linii lotniczych czekaliśmy na lot minimum 3 godziny. Wygraną sprawę o odszkodowanie za opóźniony lot mamy w kieszeni, jeśli z powodu opóźnienia nie udało nam się zdążyć na ważne spotkanie biznesowe lub rodzinne. Niestety linie lotnicze mogą wygrać sprawę, jeśli ubiegamy się o odszkodowanie lotnicze w przypadku lotu opóźnionego lub odwołanego z powodu przyczyn zewnętrznych, takich jak warunki pogodowe lub inne nadzwyczajne okoliczności. W innych przypadkach prawo jest po naszej stronie i bez trudu powinniśmy otrzymać odszkodowanie za odwołany lot. Sprawę o odszkodowanie powinniśmy również wygrać bez problemu w przypadku zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze, a także wtedy, gdy nie zostaliśmy wpuszczeni na pokład samolotu.

Ile może wynieść odszkodowanie od linii lotniczych?

W zależności od okoliczności odszkodowanie lotnicze może wynieść od 250 do 600 euro – im dłuższy lot, tym wyższa kwota odszkodowania. Kwota może się jednak różnić w zależności od zaistniałej sytuacji i szkody, jaką ponieśliśmy przez opóźniony lub odwołany lot. Odszkodowanie za zagubiony lub zniszczony bagaż jest duże wyższe i może sięgać nawet kilku tysięcy złotych.

Jak ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych?

Każdy z nas może ubiegać się o odszkodowanie. Opóźniony lot, odwołane połączenie, zagubiony bagaż i wiele innych spraw wynikających z winy linii lotniczych to wystarczające powody, by uzyskać zadośćuczynienie. Wniosek o odszkodowanie w pierwszej kolejności składamy u przewoźnika, czyli linii lotniczych, którymi podróżowaliśmy lub mieliśmy zamiar podróżować. Jeśli linie lotnicze odmówią wypłacenia odszkodowania lub nie odpowiedzą na wniosek, możemy skierować pismo do Komisji Ochrony Praw Pasażerów. Jest jednak łatwiejszy i pewniejszy sposób na uzyskanie odszkodowania za opóźnienie lotu. Odszkodowanie możemy otrzymać szybko i bezstresowo, korzystając z usług prawniczych firm zewnętrznych, takich jak DelFly. Wystarczy złożyć wniosek o odszkodowanie lotnicze na ich stronie internetowej www.do600euro.pl i oddać sprawę w ręce profesjonalistów. Co najważniejsze, DelFly pobiera prowizję jedynie od wygranych spraw, dlatego nie stracimy ani grosza, jeśli nie uda nam się odzyskać wydanych pieniędzy. Na stronie www.do600euro.pl możemy również ubiegać się o odszkodowanie od biura podróży za niezgodne z ofertą wakacje.